Közös úton közös jövőnkért 2.

2019\11\30

Angol nyelvi kezdő és haladó szakkör

A novemberi hónapban a települések és városok témakörön volt a fő hangsúly.

Megismerkedtünk különböző intézményekkel, városi és községi szolgáltatásokkal. Megtanultuk, hogy saját lakóhelyünkön, Jászkiséren milyen épületek és intézmények találhatóak.

Betekintettünk néhány angol nagyvárosba és megismertettem a tanulókkal a főbb jellegzetességeket, mint például: London – Big Ben, Tower, Parliament; New York – Statue of Liberty, Times Square, Central Park, a Wall Street és Broadway főbb jellemzőit. A gyerekek nagyon élvezték a témakört, mert sok-sok illusztrációval és videóval szemléltettem a jellegzetességeket. 

A gyerekek tanultak olyan kifejezéseket, melyeket az utcán használnak, mikor segítséget szeretnének kérni, illetve ők adjanak útbaigazítást és el tudjanak kalauzolni vendégeket. 

Alkalmazott módszerek: magyarázat, a megbeszélés, a szemléltetés, hibajavítás, értékelés és vita.

Alkalmazott munkaformák: egyéni, frontális és csoportos. 

A szituációs szóbeli gyakorlatoknál sokat dolgoztunk csoportos és páros munkaformákban. Ezzel a gyerekek beszédkészségét, szóbeli kifejezőkészségét és kommunikációs készségét valamint az előadásmódjukat fejlesztettem.

1_2.jpg

2_2.jpg

3_2.jpg

4_1.jpg

2019\11\30

Egészséges életmód fontossága

A csoportnak 4 alkalommal volt foglalkozása november hónapban, minden héten kedden.

A novemberi hónap témája a rendszeres mozgás és testedzés, környezeti nevelés mellett a szelektív hulladékgyűjtés volt. A tanulók a foglalkozások során megismerkedhettek a rendszeres testmozgás előnyeivel, jótékony és élettani hatásaival, illetve a másik témával, a szelektív hulladékgyűjtés fontosságával. A különböző hétköznapi esteket megbeszéltük, kapcsoltuk a kémia, földrajz, technika órán tanult ismeretekhez. Foglalkoztunk azzal, hogy egy-egy háztartás menni szemetet termel egy nap, egy héten, egy hónapban, egy évben (matematikai kompetencia) és ezt elképzeltük mekkora "kupacot" képezne az udvarunkon. Megvizsgáltuk azt a kérdést hogy mi a hulladék és a szemét közötti különbség. Utánajártunk, hogy mit, hogyan lehet újrahasznosítani, (internetes kutatásokat végeztek a tanulók - digitális kompetencia)? Esetleg mi magunk is képesek vagyunk javításra, újrahasznosításra. Minden tanuló motiváltan végezte a munkát a foglalkozások alatt. 

78347976_2718384668214651_1814507331895951360_n.jpg

78629671_2552530261674882_2462315733028175872_n.jpg

79092893_557910591698439_8449506852391092224_n.jpg

2019\11\30

Tantárgyi fejlesztés biológia, természetismeret tantárgyakból

A foglalkozásainkon változatos feldolgozási módszerekkel végeztünk kutatómunkát a tematikánknak megfelelően. A természeti jelenségek vizsgálata és az információkeresés, az információk feldolgozása, azok megosztása volt hangsúlyos ezeken az alkalmakon. Elég nehezen tudják még a lényeges információkat megtalálni, azokat feldolgozni, ezért ezek fejlesztésével a jövőben is hangsúlyosan foglalkoznunk kell. Életkorukból adódóan mé nem tudják mindig a megbízható internetes forrásokat megtalálni. Dolgoztunk interaktívtábla, tanulói laptopok segítségével, illetve használhattak a gyerekek mobiltelefont is, így a digitális kompetenciafejlesztésben is eredményeket érhettünk el. A megbeszélés során alkalmaztuk a kiselőadás, a kooperatív feldolgozási módszereket. A téma feldolgozása során sor került vitára is, ami különösen jó lehetőséget biztosított a szociális kompetenciák, a kommunikációs képességek, készségek fejlesztésére is.

img_4698_1.JPG

img_4702_1.JPG

2019\11\29

Generációk közötti együttműködés

GENERÁCIÓS  FOGLALKOZÁSOK 

- AZ ÉRDEKLŐDÉSI KÖRÖK ÁTTEKINTÉSE, BESZÉLGETÉS 

- KEREKASZTAL BESZÉLGETÉSEK

A foglakozásainkon elsősorban az egyéni és a családban szokásos, hagyományos időtöltéssel, érdeklődési körökkel foglalkoztunk, megbeszéltük az egy családon belüli hasonlóságokat, különbségeket, különösen hangsúlyt fektetve a generációs hasonlóságokra és különbségekre. Jó alkalom volt arra, hogy a gyerekek az érdekeiket képviselve kifejthessék véleményüket, teret biztosítottunk a kulturált vitára is.

A másik foglalkozáson a kerekasztal beszélgetés kapott nagyobb hangsúlyt. A tanulóink a feszültségeiket, indulataikat még nem mindig tudják megfelelő módon kezelni, ezeken az alkalmakon ennek az elsajátítása is fontos szerepet kapott. Megpróbálkoztak a kiselőadás alkalmazásával is, hiszen erre mind a tanulási óráikon, mind később a munka világában is szükségük lesz. Figyelemmel kísérve a gyengeségeiket, erősségeiket, a foglalkozások tematikáján belül az alkalmazott módszereket ezekhez igazítjuk, hiszen így válhat hosszú távon is hasznossá számukra az itt eltöltött idő.

erd.PNG

kerekasztal.PNG

kerekasztal1.PNG

2019\11\29

Német nyelvi kezdő

A foglalkozásainkon a német nyelv elsajátításakor felmerülő, a tanulási nehézségekből adódó problémák megoldásán dolgozunk. A különböző alkalmakon a változatos módszerekkel próbáljuk könnyebbé tenni a nyelvtanulást. A papíralapú feladatmegoldásokon túl alkalmazunk más tudás megszerzésére alkalmas eszközt is. A kezdő csoportban rendszerint problémát okoz a hallott szöveg megértése, így próbáltuk ezeket gyakorolni magnóhallgatással, élő beszéd hallgatásával, dalok, versek elsajátításával. A hallás utáni szövegértés gyakorlásával a kompetenciamérés sikeresebbé tétele a kitűzött célunk. Kipróbáltuk a két csoport (kezdő és haladó) közötti együttműködést, megnéztük, hogy hogyan lehet egymást segíteni a tanulásban, tanulópárok kialakításával. Természetesen ez az eltérő haladási ütem miatt hosszú távon nem volt lehetséges, de nagyon tanulságos tapasztalatokra tudtunk így szert tenni. Reméljük a tanulók önállóan is alkalmazni fogják majd ezeket a módszereket a sikeres iskolai tanulmányaik elérése érdekében.

78391556_1759853817485366_1129801940465614848_n.jpg

78905507_798187453954836_1102189054553751552_n.jpg

79810529_2666912200197189_3275075342460518400_n.jpg

süti beállítások módosítása