Angol nyelvi haladó szakkör

A szakkörön különböző képességű és évfolyamú tanulók vesznek részt. Kooperatív, csoportos és páros munkákkal segítem elő a tanulók között az integrációt. Ezen csoporton belül némely foglalkozáson előfordul a csoportbontás is évfolyamonként. A szakköri tananyag részben kapcsolódik a tanórák tananyagához, amiket nem mindig párhuzaman veszünk a tanulókkal. Nagy hangsúlyt fektetek a való életben bekövetkezendő helyzetekre. Ezeket szituációs gyakorlatokkal próbáljuk véghezvinni. Ezzel a csoporttal minden foglalkozáson alakítunk párbeszédeket és szóbeli helyzeteket, melynek célja a tanulók szóbeli és nyelvi kommunikációs kifejezőképességeinek fejlesztése. Ezt azért is tartom fontosnak, hogy megalapozottabb legyen a szóbeli kommunikáció a tanulók továbbtanulásához. A feladatlapok nagy része az angol nyelvtan és azok szabályainak megértését segítik elő, melyeket van, hogy több foglalkozáson, különböző kereteken belül csináljuk. Tapasztalatom szerint ez nagyon fontos, hiszen a tanulóknak nagy nehézségeket szokott okozni az angol nyelvtani szabályok elsajátítása.

A gyerekek szívesen járnak a szakkörre. Úgy gondolom, hogy ez a csoport a különböző évfolyam miatt kissé később szokott össze, de a csoporton belül előszeretettel segítik egymás munkáját. A nyári szünetek alatt voltak, akik rendszeresen látogatták a szakköröket, és voltak tanulók, akik a sok nyaralás és kirándulások végett hiányosan jelentek meg a foglalkozásokon.

A tematikán keresztül eddig a szóbeli kifejezőképességet, a társadalmi érintkezéshez szükséges kommunikációs szándékokat, a személyes beállítódás és vélemény kifejezésére szolgáló kommunikációs szándékokat és az információcseréhez kapcsolódó kommunikációs szándékokat fejlesztettem.

  a1.jpg

Szituációs gyakorlatok páros munkaformában.

a2.jpg

Nyelvtani gyakorlatsor csoportmunkában.