Tantárgyi fejlesztés támogatása biológia, természetismeret tantárgyból 

A szakköri foglalkozások folytatódnak. Zajlanak az érdekesebbnél érdekesebb kísérletek, már megismerkedtünk a kísérleti eszközökkel, a kísérletezés szabályaival. Olyan vizsgálatokat végeztünk, amik felkeltik érdeklődésünket, kielégítik kíváncsiságunkat, és újabb kérdéseket vetnek fel. Most próbálkozunk a kísérletek rögzítésével. Ehhez használhatjuk a számítógépet, ami újabb tanulást jelent és érdekességet hoz a foglalkozásokba.

A természettudományos nevelés elemi szinten is része a környezeti nevelésnek. A gyermek nyitottá válik a természet szépségei, értékei iránt. Megismeri azokat az elemi természettudományos vizsgálati módszereket, melyekkel ismeretekhez jut a környezetével kapcsolatban. Ezeket közvetlen tapasztalatszerzés útján vagy különböző képi és szöveges ismerethordozók révén szerzi. A természettudományos nevelés során természet tárgyait, élőlényeit, jelenségeit, kölcsönhatásokat képes lesz az életkorának megfelelő szinten megfigyelni, az összefüggéseket felfedezni és megfogalmazni. A természettudományos  nevelés során a gyerekek megtanulnak egyszerű méréseket végezni, megismerkednek a természettudományos vizsgálati módszerek legegyszerűbb formáival, egyszerű kísérleteket elvégeznek. Megtanulják tapasztalataikat, megfigyeléseiket szóban, írásban vagy rajzban megfogalmazni. A természettudományos nevelés során, a gyerekekben kialakítjuk/fenntartjuk a kételkedés, a „mi van akkor, ha…” szemlélet igényét.

img_0719.JPG

img_0733_li.jpg

img_0734.JPG

img_0792.JPG