Tantárgyi fejlesztés támogatása biológia, természetismeret tantárgyból foglalkozás
Ebben a foglalkozási időszakban a térképen való tájékozódással foglalkoztunk. Megismerkedtünk a térkép típusaival és használatukkal. Foglalkoztunk a digitális térképekkel, a Google Maps lehetőségeivel. Rákerestünk ismerős és ismeretlen címekre, ahol többféle módon "szétnéztünk" illetve azt is megvizsgáltuk, hogy hogyan juthatnánk oda. Megnéztük, mire használhatjuk a GPS-t. Hogyan kell ellátni az eszközt a megfelelő adatokkal? Hogyan tudunk településen belül tájékozódni? Választ kerestünk arra, milyen ismeretekhez juthatunk a tematikus térképek segítségével.
Térképet nagyon sok tanórán – természetismeret, földrajz, történelem, irodalom, biológia - használnak a gyerekek. A foglalkozások célja, hogy játékos feladatokon keresztül fejlessze, gyakorolja a térképhasználatot, segítse a térképi tájékozódást, biztosabbá tegye a tájékozódást.
A feladatok egyénileg, páros munkában és csoportban is végezhetőek voltak. Egyaránt alkalmasak voltak gyakorlásra, fejlesztésre és felzárkóztatásra.