Tantárgyi fejlesztés biológia, természetismeret tantárgyakból

Összegző beszámoló

 A foglalkozássorozatot 2018. februárjában indítottuk 2020. januárjáig heti 1 órában.

Összesen 104 órára terveztük a tematikát, amit sikerült megvalósítani.

Célul tűztük ki a tanulók érdeklődésének felkeltését a természettudományok, azon belül a biológia iránt. Arra törekedtünk, hogy megtanuljunk nyitott szemmel járni a természetben, felismerjük a körülöttünk zajló természeti jelenségeket, eseményeket. Ezeket be tudjuk illeszteni tantárgyi ismereteinkbe.

A közösen töltött idő lehetőséget adott olyan kísérletek, megfigyelések elvégzésére, amelyekre a tanórai keret nem biztosít lehetőséget. Meg tudtunk vitatni olyan kérdéseket, amikre a gyerekek kíváncsiak voltak.

A megszerzett tapasztalatok, ismeretek közelebb vittek ahhoz, hogy felismerjük a környezetvédelmi problémákat. Igyekeztünk magunkévá tenni a Föld jövőjéről való felelős gondolkodást. Kerestük mit tehetünk együtt és egyénileg környezetünk megóvása érdekében.

Kipróbáltuk a foglakozásokon a kooperatív munkaformát, alkalmaztuk a frontális munka mellett az önálló és az egymástól való tanulást. Szívesen tanították egymást a gyerekek, hiszen ez biztosította számukra a szabad választás lehetőségét. Megmutathatták tehetségüket, még olyan tanulók is, akik a tanítási órákon nem tudnak megfelelően megnyilvánulni.

A foglalkozássorozatban a diákokban erősödött az összetartozás érzése, nőtt az elfogadás, a tolerancia.

Sikerült a gyerekek kíváncsiságát a célnak megfelelő irányba terelni. Új tapasztalatokat szereztek. Nyitottá váltak a környezetvédelmi problémák iránt. Remélhetően felnőtt korukban képesek lesznek felelős döntéseket hozni a természet megóvása érdekében.

img_5722.JPG

img_5723.JPG

img_5729.JPG