Angol nyelvi kezdő, haladó szakkör

A tavaszi hónapok vége felé, közeledve a nyári hónapokhoz a tanulók szép számmal érkeznek a foglalkozásokra.

A májusi hónapban a haladó csoporttal a tematika mellett betekintettünk a tavalyi év kompetenciamérési feladatsorra, melyeket kisebb-nagyobb nehézségekkel, ám egymás megsegítve szépen megoldottak. A hallott szöveg értése talán egy picivel könnyebbnek bizonyult, mint az olvasott szövegértés. A nyelvtani szabályok, melyek nagy nehézségeket okoztak a megértés és az elsajátítás során. A segédigék jelen és múltbéli alakjai, képességet, kötelességet kifejező segédigék jelen és múltbéli alakjai és más számos nyelvtani szabályok. 

A kezdő csoportnál is jelen voltak nyelvtani szabályok, melyek itt is nagy nehézségeket okozott a megértés és az elsajátítás során. Ilyenek, mint például segédigék, képességet, kötelességet kifejező segédigék és más számos nyelvtani szabályok. Talán a melléknevek nem okoztak olyan nagy fejtörést.

A tematikát tekintve ismét sokat dolgoztunk csoportos illetve differenciált munkaformákban. Sok páros és csoportos körülményt alkalmaztunk. Fejlesztettem a gyerekek beszédkészségét, szóbeli kifejezőkészségét és kommunikációs készségét valamint az előadásmódjukat és a szerepjátékban való elhelyezkedésüket, a hallott szövegértést és íráskészséget. 

Egyéni- illetve frontális munkáknál a szóbeli közléseknél sokszor le is írtuk a tanulókkal a hasznos és szükséges kifejezéseket, mellyel a gyerekek íráskészségét fejlesztettem. A foglalkozásokat most is játékokkal zártuk, ami kapcsolódott a foglalkozás anyagához.

angol_jun1.jpg

angol_jun2.jpg