Közös úton közös jövőnkért 2.

2018\10\05

Poroszlói kirándulás

 Az EFOP-3.1.8-17 számú „Együtt, testvérként – iskolaközi szemléletformáló program” című nyertes pályázatunk keretében iskolánk tanulói a Poroszlói – ÖKO parkban és a víztározónál kirándultak.

A poroszlói Tisza-tavi Ökocentrum - elsősorban őshonos állatokat bemutató turisztikai látogatóközpont: igazi látványosság, mely szórakoztató módon, modern, interaktív szemlélettel, játékosan tárja a látogatók elé a Tisza-tó és a Tisza-völgy természeti kincseit, bemutatva Magyarország második legnagyobb tavának gazdag élővilágát.

A látogatóközpont felszálló madárra hasonlító központi épületében megtekintettük a több szinten látogatható állandó és időszaki kiállításait, a hatalmas akváriumokat, az őshonos halakkal, a háromdimenziós mozit,  a játszószobát és a kilátó tornyát.

A gyermekek nagy várakozással indultak a kirándulásra október 4-én du. 14. órakor.15- és 17 óra között megtekintettük az ÖKO- parkot, majd elsétáltunk a víztározót megnézni. Az időjárás is kegyes volt hozzánk, az évszakhoz képest csodás időnk volt. 19 órára itthon voltunk.  Már nagyon várjuk a jövő hétre tervezett jászberényi kirándulást.

43182023_277818449518428_1189493198376927232_n.jpg

43120755_300732987187241_3956133490612764672_n.jpg

43088999_264787397392897_9163169609115762688_n.jpg

43083421_484186072063039_7858553265523261440_n.jpg

43052451_169690023936312_5892058392620433408_n.jpg

43083423_456388408215496_4531122052681170944_n.jpg

2018\10\02

Generációk közötti együttműködés

Szeptember hónapban témáink közül népszerű volt a közös sütögetések, főzések élménye a nagyszülőkkel. Erről egymásnak tartottunk színes beszámolókat.

Dédszüleink idejében természetesnek számított a többgenerációs együttélés. Az idősebb és fiatalabb generáció között nem volt ekkora szakadék. A nagyszülők a szülők és az unokák napi kapcsolatban álltak, támogatták egymást, még akkor is, ha az együttélésből konfliktusok is származtak. A társadalom változásai nyomán a nemzedékek közötti kapcsolatok is megváltoztak, nőttek a generációk közötti különbségek.

A család szerepe a  nemzedékek közötti kommunikációban, együttműködésben kiemelten fontos. Kutatások bizonyítják, hogy a nagyszülők és az unokák kapcsolatának meghatározó szerepe van a gyerekek személyiségfejlődésében, másfelől segíti az időseket aktivitásuk megőrzésében. Ha nincs meg a generációk közötti kapcsolat az veszélyezteti a társadalmi összetartozást.

1.png

Egyik délután érdekes élménybeszámolókat hallgattunk egymástól a nyári családi kirándulásokról.

gen2.png

2018\10\01

Angol kezdő csoport pillanatképei egy foglalkozáson szeptember hónapban

A szakkörön különböző képességű tanulók vesznek részt. Kooperatív és páros munkákkal segítem elő
a tanulók között az integrációt. A szakköri tananyag részben kapcsolódik a tanórák tananyagához,
amiket nem mindig párhuzamosan veszünk a tanulókkal. Nagyobb hangsúlyt fektetek a való életben
bekövetkezendő helyzetekre. Ezeket szituációs gyakorlatokkal próbáljuk véghezvinni. Játékos és
gyakorlatokkal teli helyzetet teremtek, melyek tükrözik az angol nép kommunikációs szokásait.
A feladatokkal fejlesztem a tanulók szóbeli és nyelvi kommunikációs kifejezőképességeit. Ezt azért
tartom fontosnak, hogy a tanulók a továbbiakban könnyebben tudják majd elsajátítani az angol nyelv
szabályait szóbeli megnyilvánulásban. A feladatlapok nagy része az angol nyelvtan és azok
szabályainak megértését segítik elő, melyeket van, hogy kimondottan egy foglalkozáson keresztül
csinálunk, hiszen tapasztalatból tudom, hogy a tanulók többsége nehezen érti meg és sajátítja el.
A gyerekek nagyon szeretik a szakkört és élvezettel csinálják a szituációs gyakorlatokat. Úgy
gondolom, hogy a gyerekek május közepére jól összeszoktak a csoporton belül és segítik egymás
munkáját.
A nyári szünidő alatt ebben a csoportban is voltak olyan tanulók, akik rendszeresen látogatták a
szakköröket, és voltak tanulók, akik a sok nyaralás és kirándulások végett hiányosan jelentek meg a
foglalkozásokon. Egy tanulónk távozott a csoportból, helyére sikeresen bevontunk egy másik egyént,
aki lelkesen fogadta a kérésemet.
A tematikán keresztül eddig a szóbeli kifejezőképességet, a társadalmi érintkezéshez szükséges
kommunikációs szándékokat, a személyes beállítódás és vélemény kifejezésére szolgáló
kommunikációs szándékokat és az információcseréhez kapcsolódó kommunikációs szándékokat
fejlesztettem.

Önálló, páros és frontális munkaformák. Nyelvtani gyakorlófeladatok.

angolk-szept1.jpg

angolk-szept2_1.jpg

2018\10\01

Angol haladó csoport pillanatképei egy foglalkozáson szeptember hónapban

 A szakkörön különböző képességű tanulók vesznek részt. Kooperatív és páros munkákkal segítem elő
a tanulók között az integrációt. A szakköri tananyag részben kapcsolódik a tanórák tananyagához,
amiket nem mindig párhuzamosan veszünk a tanulókkal. Nagyobb hangsúlyt fektetek a való életben
bekövetkezendő helyzetekre. Ezeket szituációs gyakorlatokkal próbáljuk véghezvinni. Játékos és
gyakorlatokkal teli helyzetet teremtek, melyek tükrözik az angol nép kommunikációs szokásait.
A feladatokkal fejlesztem a tanulók szóbeli és nyelvi kommunikációs kifejezőképességeit. Ezt azért
tartom fontosnak, hogy a tanulók a továbbiakban könnyebben tudják majd elsajátítani az angol nyelv
szabályait szóbeli megnyilvánulásban. A feladatlapok nagy része az angol nyelvtan és azok
szabályainak megértését segítik elő, melyeket van, hogy kimondottan egy foglalkozáson keresztül
csinálunk, hiszen tapasztalatból tudom, hogy a tanulók többsége nehezen érti meg és sajátítja el.
A gyerekek nagyon szeretik a szakkört és élvezettel csinálják a szituációs gyakorlatokat. Úgy
gondolom, hogy a gyerekek május közepére jól összeszoktak a csoporton belül és segítik egymás
munkáját.
A nyári szünidő alatt ebben a csoportban is voltak olyan tanulók, akik rendszeresen látogatták a
szakköröket, és voltak tanulók, akik a sok nyaralás és kirándulások végett hiányosan jelentek meg a
foglalkozásokon. Egy tanulónk távozott a csoportból, helyére sikeresen bevontunk egy másik egyént,
aki lelkesen fogadta a kérésemet.
A tematikán keresztül eddig a szóbeli kifejezőképességet, a társadalmi érintkezéshez szükséges
kommunikációs szándékokat, a személyes beállítódás és vélemény kifejezésére szolgáló
kommunikációs szándékokat és az információcseréhez kapcsolódó kommunikációs szándékokat
fejlesztettem.

angolh-szept1.jpg

Csoportos és frontális interaktív munkaformák.

 

2018\10\01

Történelem szakkör

 Tantárgyi fejlesztés támogatása történelem, honismeret tantárgyból

A pályázat keretében lehetőségünk nyílt arra, hogy a bevont tanulók számára történelem szakkört indítsunk, melynek célja a tantárgyi fejlesztés támogatása történelemből és honismeretből.

Foglalkozásainkon egyrészt felelevenítjük a tanórákon tanultakat, valamint új ismereteket is szerzünk. Törekszünk arra, hogy minél változatosabb munkaformákat alkalmazva élményszerűvé, „szórakoztatóvá” tegyük az ismeretek elsajátítását.

Az eddig eltelt idő alatt az ókor és a középkor fő jellegzetességeivel foglalkoztunk, valamint megismerkedtünk lakóhelyünk, Jászkisér múltjával, a jellegzetes paraszti foglalkozásokkal, használati eszközökkel.

Gyakran oldunk meg interaktív feladatokat, de népszerűek a játékos és rajzos tevékenységek is.

 

tori-szept1_3.jpg

tori-szept1_4.jpg

 

süti beállítások módosítása