Közös úton közös jövőnkért 2.

2018\09\09

Honismeret szakkör

Célom,hogy a tanulók megismerjék a magyar néphagyományt . A délutáni foglalkozások lehetőséget teremtenek a néphagyományok élményszerű megismerésére. Bővíteni próbálom a tanulók ismereteit, kultúránk, nemzeti értékeink megbecsülését . Fejleszteni kívánom a tanulók értelmi , érzelmi , etikai és esztétikai nevelését. A történelmi folyamatok , a történelmi múlttal való találkozás a tanulók személyes élménye legyen . A jelenben való eligazodáshoz szükséges  a történelmi múlt ismerete. Fontos a  történelmi folyamatok megértése , mely megalapozza a történelmi tudat kialakulását. Kiemelkedő történelmi személyiségek életének megismerése, a példamutatás . Hűségre,cselekvő hazaszeretetre nevelés . Tudatos közéleti részvételre nevelés. Nyelvünk és történelmünk ismerete nélkülözhetetlen kulcsa létünknek . Az ismereteken túl azonban   , a világban való  értékünket kizárólag kultúránk  megéléséből nyerhetjük, melynek átadása ma kiemelt feladata kell legyen minden pedagógiai területnek.

img_20180906_133121_1.jpg

img_20180906_133140_1.jpg

2018\09\08

Angol nyelvi haladó szakkör

A szakkörön különböző képességű és évfolyamú tanulók vesznek részt. Kooperatív, csoportos és páros munkákkal segítem elő a tanulók között az integrációt. Ezen csoporton belül némely foglalkozáson előfordul a csoportbontás is évfolyamonként. A szakköri tananyag részben kapcsolódik a tanórák tananyagához, amiket nem mindig párhuzaman veszünk a tanulókkal. Nagy hangsúlyt fektetek a való életben bekövetkezendő helyzetekre. Ezeket szituációs gyakorlatokkal próbáljuk véghezvinni. Ezzel a csoporttal minden foglalkozáson alakítunk párbeszédeket és szóbeli helyzeteket, melynek célja a tanulók szóbeli és nyelvi kommunikációs kifejezőképességeinek fejlesztése. Ezt azért is tartom fontosnak, hogy megalapozottabb legyen a szóbeli kommunikáció a tanulók továbbtanulásához. A feladatlapok nagy része az angol nyelvtan és azok szabályainak megértését segítik elő, melyeket van, hogy több foglalkozáson, különböző kereteken belül csináljuk. Tapasztalatom szerint ez nagyon fontos, hiszen a tanulóknak nagy nehézségeket szokott okozni az angol nyelvtani szabályok elsajátítása.

A gyerekek szívesen járnak a szakkörre. Úgy gondolom, hogy ez a csoport a különböző évfolyam miatt kissé később szokott össze, de a csoporton belül előszeretettel segítik egymás munkáját. A nyári szünetek alatt voltak, akik rendszeresen látogatták a szakköröket, és voltak tanulók, akik a sok nyaralás és kirándulások végett hiányosan jelentek meg a foglalkozásokon.

A tematikán keresztül eddig a szóbeli kifejezőképességet, a társadalmi érintkezéshez szükséges kommunikációs szándékokat, a személyes beállítódás és vélemény kifejezésére szolgáló kommunikációs szándékokat és az információcseréhez kapcsolódó kommunikációs szándékokat fejlesztettem.

  a1.jpg

Szituációs gyakorlatok páros munkaformában.

a2.jpg

Nyelvtani gyakorlatsor csoportmunkában.

 

2018\09\08

Előadássorozat" Egészséges életmód fontossága" témakörben

Programsorozatunk előadására 2018. szeptember 6-án került sor Egészséges életmód fontossága címmel. A foglalkozás célja az egészséges életre, életmódra való nevelés, az egészség megtartása, megerősítésére történő felkészítés volt. A gyerekek életkori sajátosságait figyelembe véve fontos feladatoknak tartjuk a gyerekek testi szükségleteinek, mozgásigényének kielégítését, a gyerekek egészségének védelmét, baleset-megelőzését, a testápolás, az egészségmegőrzés szokásainak alakítását.

A tanulók a foglalkozásokon aktívan részt vettek, a feladatokat ügyesen végrehajtották, motiváltak voltak. Új témakörökkel ismerkedhettek, meg mint például a különböző történelmi korok testkultúrájával, az egészséges táplálkozással. Minden ismeretkörnél hangsúlyosak voltak gyakorlati feladatok. A legnagyobb hiányosság a tanulók ismereteiben talán az egészséges táplálkozás témakörnél volt. A foglalkozások végén a kérdéseiket bátran feltehették és megfelelő választ is kaptak ezekre.

ea1.JPG

ea2.JPG

süti beállítások módosítása