Közös úton közös jövőnkért 2.

2018\10\20

Német nyelvi kezdő

A gyerekek szeretnek a német nyelvi kezdő szakkörre járni. Játékosan, rajzokkal szemléltetve dolgozunk fel egy-egy témát, így volt ez az állatok esetében is. Jelenleg a sport témakörnél tartunk, szívesen beszélnek kedvenc időtöltésükről. Egyénileg, párban és csoportmunkában dolgozzuk fel ezt a témát. A módbeli segédigék ragozása, illetve mondatbeli alkalmazása nem könnyű, de sok gyakorlással kivitelezhető.

Érdekesnek tűnhet a német nyelv tanításának összekapcsolása egy más tevékenységi formával, a rajzzal, énekkel, mozgással. A rajznak az a célja, hogy mindent, amit tanulunk, le is rajzolunk, mondókákat, dalokat, verseket, játékokat. A füzetben lévő figurákról és kis rajzokról a gyereknek otthon biztos eszébe fog jutni néhány szó, és törekedni fog arra, hogy felidézze az egészet, illetve várni fogja a következő foglalkozást, hogy újra hallja az elfelejtett sorokat. Ezekkel a játékos tevékenységekkel tulajdonképpen az a célom, hogy a gyerekek gátlásaiktól megszabadulva szokjanak hozzá a folyamatos beszédhez anélkül, hogy az apróbb hibák javítgatásával állandóan félbe kellene őket szakítani.

20181001_150553.jpg

20180905_133711.jpg

20181001_150633.jpg

20180905_133702.jpg

2018\10\15

Tantárgyi fejlesztés támogatása biológia, természetismeret tantárgyból 

A szakköri foglalkozások folytatódnak. Zajlanak az érdekesebbnél érdekesebb kísérletek, már megismerkedtünk a kísérleti eszközökkel, a kísérletezés szabályaival. Olyan vizsgálatokat végeztünk, amik felkeltik érdeklődésünket, kielégítik kíváncsiságunkat, és újabb kérdéseket vetnek fel. Most próbálkozunk a kísérletek rögzítésével. Ehhez használhatjuk a számítógépet, ami újabb tanulást jelent és érdekességet hoz a foglalkozásokba.

A természettudományos nevelés elemi szinten is része a környezeti nevelésnek. A gyermek nyitottá válik a természet szépségei, értékei iránt. Megismeri azokat az elemi természettudományos vizsgálati módszereket, melyekkel ismeretekhez jut a környezetével kapcsolatban. Ezeket közvetlen tapasztalatszerzés útján vagy különböző képi és szöveges ismerethordozók révén szerzi. A természettudományos nevelés során természet tárgyait, élőlényeit, jelenségeit, kölcsönhatásokat képes lesz az életkorának megfelelő szinten megfigyelni, az összefüggéseket felfedezni és megfogalmazni. A természettudományos  nevelés során a gyerekek megtanulnak egyszerű méréseket végezni, megismerkednek a természettudományos vizsgálati módszerek legegyszerűbb formáival, egyszerű kísérleteket elvégeznek. Megtanulják tapasztalataikat, megfigyeléseiket szóban, írásban vagy rajzban megfogalmazni. A természettudományos nevelés során, a gyerekekben kialakítjuk/fenntartjuk a kételkedés, a „mi van akkor, ha…” szemlélet igényét.

img_0719.JPG

img_0733_li.jpg

img_0734.JPG

img_0792.JPG

 

süti beállítások módosítása